TBB Hakem Heyeti
Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu,Çalışma Esas ve Usülleri Hk. Tebliğ
TBB Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Bilgi Broşürü
TBB Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Başvuru Formu
Türkiye Bankalar Birliği bünyesinde kurulan Bireysel Müşteri Hakem Heyeti birlik üyesi bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki ihtilafların çözüme kavuşturulması amacıyla kurulmuş bir heyettir. Bu süreçte müşteri öncelikle şikayeti için bankaya yazılı başvuruda bulunur. Bankaya başvuru yapıldıktan sonra başvuru teyit belgesi tarihinden itibaren bankanın kredi kartı ve banka kartlarıyla ilgili şikayetler için 20 günlük, diğer bankacılık ürünleri ve hizmetleriyle ilgili şikayetler için 30 günlük yanıt verme süresinin bitmesi beklenmelidir. Banka başvuruyu aldıktan sonra 30 ve ya 20 gün içinde yanıt verebilir ya da ek bir süre daha talep edebilir. Belirtilen süreler içerisinde müşteriye yanıt verilmemesi ya da müşterinin şikayetinin giderilmemesi durumunda müşteri, banka tarafından süresi içinde yanıt verildiği takdirde 60 gün içinde, süresi içinde yanıt verilmedigi takdirde ise yanıt süresinin bitimini izleyen 60 gün içinde Bankalar Birliği Hakem Heyetine e-posta, faks, posta gibi yazılı iletişim kanallarından ya da e-Devlet Kapısı uygulaması üzerinden başvuruda bulunulabilir.
Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Çağrı Merkezi :
Bireysel müşterilerin TBB Hakem Heyetine başvurmadan önce yapmaları gereken işlemler ve başvuru koşulları hakkında bilgi alabilmeleri için TBB Hakem Heyeti çağrı merkezi hizmete girmiştir.
TBB Müşteri Şikeyetleri Çağrı Merkezi :
0850 222 2 822